Europa Park Invitation
%-D %!D:Day,Days;, %-H Hrs.

Exclusive Europa-Park Experience: Celebrate the Opening of the French Area with Star Guests & Stay Overnight

All the proceeds from this auction without any deductions go to:
 Germany vs France
%-D %!D:Day,Days;, %-H Hrs.

The German Team Meets the World Champion: Go as VIPs to the Match Germany vs. France

All the proceeds from this auction without any deductions go to:
 Cover Shooting Barbara
%-D %!D:Day,Days;, %-H Hrs.

Accompany Barbara Schöneberger to the Cover Shooting of her Magazine "Barbara"

All the proceeds from this auction without any deductions go to:
 Nena Road Sign
%-D %!D:Day,Days;, %-H Hrs.

Hand Signed by Nena: Artwork on a Road Sign

All the proceeds from this auction without any deductions go to:
 Cap Xavier Naidoo
%-D %!D:Day,Days;, %-H Hrs.

From Xavier Naidoo in Person: His Cap with his Original Signature

All the proceeds from this auction without any deductions go to:
 Four Tickets Annie I
%-D %!D:Day,Days;, %-H Hrs.

Watch the Musical "Annie" First: Premium Tickets for the Whole Family for the Premiere

All the proceeds from this auction without any deductions go to:
 Lewandowskis CL Jersey
%-D %!D:Day,Days;, %-H Hrs.

From the Top Scorer of the Bundesliga: Lewandowski's Champions League Jersey with Team Signatures

All the proceeds from this auction without any deductions go to:
 Euro Cup Stars
%-D %!D:Day,Days;, %-H Hrs.

Rarity: The Atlético Madrid Stars Sign a Euro League Cup

All the proceeds from this auction without any deductions go to:
 Laureus Wiesn
%-D %!D:Day,Days;, %-H Hrs.

Celebrate the Oktoberfest with Top Athletes: A Table for 10 at the Laureus Sport for Good Wiesn

All the proceeds from this auction without any deductions go to:
Loading...
Loading...
Loading...

United Charity News

WAIDLER-helfen: Hilfe für die Erdbebenopfer auf Lombok
20.08.2018

Help for the eathquake victims in Lombok

Seit Ende Juli wurde die indonesische Insel Lombok mehrfach von schweren Erdbeben getroffen – zuletzt am Sonntag. Ungefähr 500 Menschen sind dabei gestorben, tausende wurden verletzt und noch mehr haben ihr Zuhause verloren. Der von uns unterstützte Verein WAIDLER-helfen e.V. hat gemeinsam mit Monika Schäffner und ihrer Tochter Ni-Made Sumadi, die mehrere Jahre auf der Insel lebten, eine Spendenaktion für die Inselbewohner ins Leben gerufen und wir freuen uns, dass auch ein Teil der bei uns erzielten Auktionserlöse den Erdbebenopfern helfen wird. Ein Schwerpunkt der Hilfe durch WAIDLER-helfen liegt auf der Unterstützung von traumatisierten Kindern, aber natürlich ist auch der Wiederaufbau der Infrastruktur ein wichtiges Anliegen. Wir hoffen, dass noch viele Spenden gesammelt werden und dass die Bewohner Lomboks endlich zur Ruhe kommen können.

More News

Celebrities with a big heart

These famous personalities get involved for a good cause.

Til Schweiger - Actor and Director
Til Schweiger - Actor and Director
Jürgen Klopp - FC Liverpool Coach
Jürgen Klopp - FC Liverpool Coach
Cathy Hummels - TV Host
Cathy Hummels - TV Host
Mark Forster - Singer and Songwriter
Mark Forster - Singer and Songwriter
Die Lochis - Music and Comedy Duo
Die Lochis - Music and Comedy Duo
Sami Khedira - Footballer and World Champion
Sami Khedira - Football Player and World Champion
Motsi Mabuse - Dancer and TV Host
Motsi Mabuse - Dancer and TV Host
Toni Garrn - Model
Toni Garrn - Model
Lukas Podolski - Football Player and World Champion
Lukas Podolski - Football Player and World Champion
Sibel Kekilli - Actress
Sibel Kekilli - Actress
Peter Klöppel - News Presenter
Peter Klöppel - News Presenter
Sila Sahin - Actress
Sila Sahin - Actress

Dreams come true!

Our happy Auction Winners tell their stories:

v.l. Kay Beutling (DKMS), Lukas, David Ianni, Oliver, Daniela Smith (Steinway & Sons), Guido Zimmermann (Steinway & Sons)

The Steinway & Sons Piano has now been handed over in Hamburg

Mehrere Wochen lang tourte Pianist David Ianni mit dem Steinway & Sons-Hoffnungsklavier durch deutsche Bahnhöfe, um Spenden für die DKMS zu sammeln – gleichzeitig wurde das unter Anleitung eines Künstlers gestaltete Unikat erfolgreich bei uns versteigert. Nun war es so weit: Unser Auktionsgewinner Oliver und sein Sohn Lukas kamen zur feierlichen Übergabe in die Steinway-Manufaktur Hamburg, wo sie außerdem eine exklusive Führung von Steinway-Mitarbeiterin Daniela Smith erhielten. Mit dabei waren außerdem David Ianni selbst, Kay Beutling, der Projektleiter bei der DKMS, sowie Guido Zimmermann, der Präsident von Steinway Europa. „Das Klavier wird hauptsächlich mein Sohn Lukas spielen, er ist der Pianist in der Familie“, hat uns Oliver verraten – und der Tag in der Manufaktur hat den beiden super gefallen. Wir wünschen ihnen viel Freude mit dem einmaligen Musikinstrument!

more auction winner experiences
Stefan Mross inmitten der "Immer wieder sonntags"-Gäste

Best Places at "Immer wieder sonntags" at the Europa-Park

„Echt bombig“ war der Sonntagvormittag für unsere Auktionsgewinnerin Claudia, die die besten vier Plätze für „Immer wieder sonntags“ zugunsten der Kinderkrebsklinik Freiburg ersteigerte. Direkt vor der Bühne war sie mit ihrem Mann und Freunden platziert - die Auftritte der Gäste fand sie durchweg super. Im Anschluss genossen sie noch ein wenig die Stimmung im Europa-Park – erschöpft durch die große Hitze, aber absolut glücklich mit ihrem Tag. „Wir haben den Tag sehr genossen. Etwas Gutes tun und dabei etwas Tolles zurückbekommen, das ist so schön“, hat Claudia ihr Erlebnis zusammengefasst.

more auction winner experiences
Michal mit Thomas Müller

An Afternoon with Thomas Müller

Auch unserem Auktionsgewinner Michal hat die Grillparty mit Thomas Müller super gefallen: „Er war sehr, sehr nett und es war ein toller Nachmittag“, hat uns Michal am Telefon erzählt. Als bleibende Erinnerung an die Weber-Grillparty, bei der nicht nur gefachsimpelt und viel gelacht wurde, sondern zudem jede Menge Gegrilltes aufgetischt wurde, sicherte er sich natürlich auch ein Erinnerungsfoto mit dem Fußballstar. Wir freuen uns, dass Michal einen so tollen Nachmittag hatte, mit dem er zudem die Stiftung RTL – Wir helfen Kindern unterstützt hat.

more auction winner experiences
Gaby als Polizistin bei "In aller Freundschaft"

Extra Role in the TV Series "In aller Freundschaft"

Unser Auktionsgewinner Markus ersteigerte seiner Frau Gaby zugunsten der TRIBUTE TO BAMBI Stiftung ein Erlebnis, das sie wohl nie vergessen wird: Sie kam als Komparsin zum Einsatz in ihrer Lieblingsserie „In aller Freundschaft“ und war vor Ort in Leipzig wirklich mittendrin. Sie hatte zwei komplette Drehtage und wurde als Polizistin eingesetzt, die zu einem Unfall mit Krankenwagen gerufen wurde. Natürlich lernte sie auch einige Schauspieler direkt persönlich kennen: Andrea Kathrin Loewig, Bernhard Bettermann und Arnel Taci fand sie absolut sympathisch und ganz begeistert war sie von ihrer Drehpartnerin Anja Nejarri, mit der sie sogar den Heimweg teilte: Sie saßen gemeinsam im Flugzeug. Insgesamt war Gaby hin und weg von diesem genialen Geschenk und ist auch eine Woche nach dem Dreh noch ganz aufgeregt. Mehr über ihre Erfahrung am Set der Sachsenklinik gibt’s in unserem Blog.

Blog

more auction winner experiences
Hanna mit Cosima Viola

Private Tour at the "Lindenstraße" Set with Cosima Viola

Als absoluter „Lindenstraße“-Fan erfüllte sich unsere Auktionsgewinnerin Hanna einen Traum: Sie ersteigerte bei uns ein persönliches Treffen mit der Schauspielerin Cosima Viola, die sie exklusiv durch das Set der „Lindenstraße“ führte. Gleich drei weitere Fans durfte Hanna außerdem mitbringen, was sie riesig freute. „Wir durften in Cosimas Begleitung ihren Arbeitsplatz besichtigen, und das auch noch an ihrem freien Tag, das war schon wirklich eine ganz besondere Ehre“, hat uns Hanna glücklich geschrieben. „Die Serie gibt es einfach schon seit über 30 Jahren, das Erlebnis war wirklich einmalig. Cosima hat sich so viel Zeit für uns genommen, es war unglaublich – vielen Dank an alle, die das möglich gemacht haben“, schwärmt Hanna in ihrer Mail an uns. Sie ist zudem besonders glücklich darüber, dass sie mit ihrem Erlös donum vitae in Minden unterstützen konnte, eine Beratungsstelle für Schwangere, deren Arbeit sie sehr bewundert.

more auction winner experiences

How our auctions help

This is how the auction proceeds are put to use. United Charity passes on 100 percent of the proceeds to the children’s charity projects:

Despite the chemotherapy, Mia-Marie lives beautiful moments

Happy Moments for Mia-Marie

Our donations to Spielertrikot für Kinderlachen e.V. are in favour of children with hard fates - as for example for Mia-Marie who is suffering from an inoperable brain tumour. Due to the donations, her parents can realise beautiful moments for her, despite the strains coming from the chemotherapy.

to the project
Hunde und Clowns im Kinderhospiz Balthasar

Clowns & Dogs for the Children's Hospice

With the help of our donations to the children's and youth hospice Balthasar, not only the care for seriously ill children is possible, but also offers that bring them joy: every week, clinic clowns and therapy dogs come to visit and jolly the children.

to the project
Anna mit ihren Eltern

Help for Children of Addicted Parents

The donations to Herzenssache e.V. support the extension of the children's house of the Villa Maria, a rehab institution for addicted parents and their children. There, Anna can finally laugh again: the addiction of her parents caused her problems at school - thanks to the detox and rehab, things are looking up.

to the project
On the sports ground of "Bola pra Frente"

Extension of the "Bola pra Frente" ground

With the help of our donations to Stars4Kids, we support the school and sports project "Bola pra Frente" in Rio de Janeiro. Several renovations are planned for this year: a new school building for 1,200 pupils instead of 400 and a cafeteria will be built and the sports area will be restructured and enlarged.

to the project
Albertine aus Kindernachsorgeklinik Berlin-Brandenburg

Logopaedic Therapy for Cardiac Children

Because of severe cardiac illness and exhausting treatments, many cardiac children lack the skill to eat or drink autonomously and they become accustomed to their probe. Our donations to the Kindernachsorgeklinik Berlin-Brandenburg help children like Albertine to learn to eat and drink normally.

to the project
Husky tours for children suffering from cancer

Husky Tours as a Rehab for Children suffering from Cancer

With the help of our donations to Herzenswünsche e.V., husky tours in Scandinavia can be funded for children and youths suffering from cancer. This animal based rehab measure helps them, after their strenuous therapies, to get back their self esteem and confidence in their body. 

to the project
Moïse plays football again

Moïse plays Football again

Thanks to our donations to Handicap International, children like Moïse can be supported. The little Haitian boy lost one of his legs in the earthquake in 2010, but with the help of Handicap International, he can play football with his friends again: regularly, the organisation cares for fitting artificial limbs and rehab measures.

to the project
Children's hospice MOMO

Time at Home

We are happy that with our donations, we can support the care for terminally ill children and their families by the mobile children's hospice MOMO in Vienna. For example, the little boy Anton, who is suffering from a severe muscle disease, can spend a lot of time at home, what relieves his parents as well.

to the project
Stefan and his new therapy bed

Therapy Beds for the Children of "Zwerg Nase" House

For that children like Lena and Stefan can sleep well and safely, Zwerg Nase house in Wiesbaden regularly needs individually created therapy beds. Our donations help to fund these beds. Furthermore, excursions for the children and parties for Christmas are funded by donations.

to the project

Charities

United Charity collects proceeds for over 150 Charities: